OBS Dirk van Dijk in beweging

Logo-Dirk-van-Dijkschool-430px

Onder grote belangstelling, een wolkenloze hemel en een stralende voorjaarszon heeft Openbare Basisschool Dirk van Dijk dinsdag een nieuwe stap gezet op de weg die de school dit jaar is ingeslagen. Dit gebeurde met de opening van het vernieuwde kleuterplein aan de Zilverschoon en de onthulling van het nieuwe logo: een wereldbol omringd door vier pijlen die de nieuwe pijlers van de school symboliseren. OBS Dirk van Dijk is vanaf nu officieel ‘wij(s) in de maatschappij’.

Het kwam dinsdagmiddag allemaal samen: de start van de astronomische lente, het thema School in beweging, de opening van het kleuterplein en de onthulling van het logo, verricht door Abdulahi Dhakiye Mahamad (13) en Damian van der Haar (4), respectievelijk de oudste en de jongste leerling van de school. ┬┤Feestelijker had de lente niet kunnen beginnen’, aldus directeur Jan Hollander.
OBS Dirk van Dijk is dit schooljaar begonnen met thematisch onderwijs. Dat betekent dat de hele school acht weken lang op dinsdag- en donderdagmiddag werkt rondom een speciaal thema.
Het huidige thema School in beweging startte de dag voor de opening van de Olympische Winterspelen en wordt binnenkort afgesloten met een sportdag voor alle kinderen van de school. De onderbouw heeft vorige week een bezoek gebracht aan de atletiekbaan en de bovenbouw onderzoekt of de conditie verbetert als men twee maanden lang dagelijks de zogenoemde Daily Mile (1,6 km) loopt. Daarnaast zijn de leerlingen bezig met het beantwoorden van vragen die ze zelf rondom ‘bewegen’ hebben opgeworpen.
In elk thema wordt gewerkt met de vier pijlers die deze vorm van onderwijs op OBS Dirk van Dijk moeten dragen: ICT en Mediawijsheid, Bouw en Techniek, Natuur en Milieu en Burgerschap, Maatschappij en Cultuur. Uitgangspunt daarbij is steeds weer ‘Dirk van Dijk in de maatschappij en de maatschappij in de school’.
De feestelijkheden van vanmiddag werden afgesloten met een traktatie voor alle leerlingen en meesters en juffen: een tompouce met daarop een afbeelding van het nieuwe logo.

Kijk hier voor de foto’s